A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Воловецький ліцей
Воловецької селищної ради Мукачівського району Закарпатської області

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

 

Фото без опису Фото без опису Фото без опису
Фото без опису Фото без опису Фото без опису

 

 

Фото без опису

У 2023/2024 навчальному році в умовах дії правового режиму воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами) освітній процес у закладах загальної середньої освіти, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами, в т. ч. спеціальних, організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» інших актів законодавства з урахуванням безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.

(ЛИСТ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІД 06 ВЕРЕСНЯ 2022 Р. № 1/10258-22 «ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ» )

Діти з особливими освітніми потребами є найбільш вразливою категорією серед здобувачів освіти, які в умовах воєнного стану потребують особливої підтримки та уваги. Важливо забезпечити продовження здобуття освіти такими дітьми із створенням всіх необхідних умов з наданням психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткових послуг незалежно від місця перебування таких учнів.

Наказ МОН "Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"

 

Завдання Команди супроводу

 

Команда супроводу виконує наступні завдання:

 

Øзбір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР;
Øвизначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;
Øрозроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
Øнадання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
Øстворення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
Øпроведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;
Øпроведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.

Основні функції учасників Команди супроводу

Адміністрація закладу освіти 

(директор або заступник директора з навчально-виховної роботи/вихователь-методист):

Øформування складу Команди супроводу;
Øпризначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;
Øорганізація роботи Команди супроводу;
Øконтроль за виконанням висновку ІРЦ;
Øзалучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;
Øконтроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;
Øрозроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;
Øзалучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;
Øоцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
Øмоніторинг виконання ІПР.

Практичний психолог:

Øвивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
Øпсихологічний супровід дитини з ООП;
Øнадання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
Øнадання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
Øконсультативна робота з батьками дитини з ООП;
Øпросвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.

Соціальний педагог:

Øсоціально-педагогічний патронаж дитини з ООП та її батьків;
Øвиявлення соціальних проблем, які потребують негайного вирішення, при потребі, направлення до відповідних фахівців з метою надання допомоги;
Øвивчення соціальних умов розвитку дитини з ООП;
Øсоціалізація дитини з ООП, адаптація її у новому колективі;
Øінформування дитини з ООП та її батьків про мережу закладів позашкільної освіти, залучення дитини до участі в гуртках, секціях з урахуванням її можливостей;
Øнадання рекомендацій учасникам освітнього процесу щодо шляхів ефективної інтеграції дитини з ООП в колектив однолітків, формування позитивного мікроклімату в дитячому колективі, подолання особистісних, міжособистісних конфліктів;
Øзахист прав дитини з ООП, за відповідним дорученням представлення її інтересів у відповідних органах та службах.

Вчителі-дефектологи (вчитель-логопед, сурдопедагог, тифлопедагог, олігофренопедагог),

вчитель-реабілітолог:

Øнадання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП, згідно ІПР;
Øмоніторинг досягнень у відповідній сфері розвитку дитини, згідно ІПР;
Øнадання рекомендацій педагогічним працівникам щодо особливостей організації освітнього процесу, реалізації корекційно-розвиткових цілей в процесі навчання, технології для досягнення кінцевих цілей навчання, визначених в ІПР та застосування адаптацій (модифікацій);
Øконсультативна робота з батьками дитини з ООП

Вчитель початкових класів (класний керівник), вчителі предметів/вихователь:

Øзабезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПР;
Øпідготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби, результати виконання дитиною навчальної програми/освітнього плану;
Øучасть у підготовці індивідуального навчального плану дитини з ООП;
Øрозробка індивідуальної навчальної програми в закладі загальної середньої освіти та індивідуального освітнього плану в закладі дошкільної освіти;
Øвизначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
Øстворення належного мікроклімату в колективі;
Øнадання інформації батькам про стан засвоєння навчальної програми/освітнього плану дитиною з ООП.

 

Батьки дитини з ООП:

Øдоведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);
Øприйняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПР;
Øстворення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.

Медичний працівник закладу освіти:

Øінформування учасників Команди супроводу про стан здоров'я дитини та її психофізичні особливості;
Øза необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров'я щодо стану здоров'я дитини.

Організація роботи Команди супроводу

1. Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на директора або заступника директора з навчально-виховної роботи/вихователя-методиста, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.

2. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.

3. Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом навчального року. За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.

4. Головою засідання Команди супроводу є директор або заступник директора з навчально-виховної роботи в закладі загальної середньої освіти, вихователь-методист - в закладі дошкільної освіти.

5. Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).

6. Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.

7. Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без описуФото без опису

Дата: від до Скинути

ЗАСІДАННЯ КОМАНДИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ООП

2 вересня 2024 р.відбулося засідання Команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, на якому, разом з фахівцями ІРЦ, було узгоджено та вирішено ряд важливих питань щодо організації інклюзивного освітнього простору в закладі освіти.

13:33 02.09.2024

ПЕРШЕ ЗАСІДАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ СПІЛЬНОТИ АСИСТЕНТІВ ВЧИТЕЛІВ

27.08.2024 р. відбулося перше засідання професійної спільноти асистентів вчителів. Тема:Організація інклюзивного середовища в  закладах освіти. Форма проведення: інформаційно-методична вітальня. Члени спільноти ознайомилися з нормативними документами,які регламентують функціонування ліцею в умовах інклюзивного навчання.

13:39 27.08.2024

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень