ДОДАТКИ:
Додаток 1
ПОКАЗНИКИ ВИКОНАННЯ ВИМОГ СТАНДАРТІВ ЗАХИСТУ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ВІДПОВІДНО ДО
«СТРАТЕГІЇ ЗАХИСТУ УЧНІВ ВІД НАСИЛЬСТВА»
Стандарт 1. Заклад вищої освіти запровадив та виконує Стратегію.
Виконання вимог Стандарту 1 означає:
-
- У закладі запроваджено реалізацію Стратегії, яка містить принципи захисту учнів від насильства.
- Стратегія і відповідні принципи захисту здобувачів освіти дотримуються всіма працівниками закладу, включно з волонтерами, стажерами та практикантами.
- Стратегія визначає такі питання:
- порядок повідомлення та втручання, де поетапно зазначено, що слід робити, коли учень став жертвою насильства або його безпеці загрожують незнайомі люди, члени родини чи працівники закладу;
- правила захисту особистих даних, які визначають методи збереження та поширення інформації про учнів;
- правила захисту зображень здобувачів освіти, які визначають, як можна знімати учнів на фото або відео та поширювати їх зображення;
- правила доступу учнів до мережі Інтернет і їх захисту від шкідливих матеріалів, розміщених у ній, включно з призначенням особи або осіб, відповідальних за нагляд за безпечним використанням комп'ютерної мережі.
- принципи безпечних відносин між працівниками закладу та здобувачами освіти включно з повним описом поведінки, яка є неприйнятною при спілкуванні з учнями.
- Керівництвом закладу призначено особу, відповідальну за контроль за виконанням Стратегії, при цьому чітко визначено всі її завдання.
Стандарт 2. Заклад освіти здійснює нагляд за своїми працівниками для запобігання випадкам насильства проти здобувачів освіти.
Виконання вимог стандарту 2 означає:
-
-
- Прийняття на роботу нових працівників із перевіркою їх біографічних даних, характеристик і придатності для роботи з учнями.
- При прийнятті на роботу заклад обов'язково має отримувати дані про кандидатів із Національного кримінального реєстру1, коли це дозволено законодавством. В інших випадках кандидати повинні підписувати заяву про відсутність судимості та перебування під слідством за правопорушення, пов'язані з насильством проти дітей, непристойною поведінкою та за сексуальні правопорушення.
-
-
-
- Подібні заяви також мають підписуватися волонтерами, стажерами та практикантами, які працюють у закладі.
- У випадках, коли виникають підозри щодо можливих загроз безпеці учнів або застосування насильства проти дітей працівниками закладу, у закладі завжди дотримуються вимог, зазначених у Стратегії.
-
Показники виконання вимог стандарту:
- виконання вимог при прийнятті на роботу нових співробітників;
- отримання даних про судимість (перебування під слідством) із Реєстру кримінальних проваджень, коли це дозволено законодавством;
- заяви про відсутність судимості (перебування під слідством), підписані штатними працівниками, волонтерами, стажерами та практикантами, якщо законодавство не дозволяє отримати таку інформацію з Реєстру кримінальних проваджень.
Стандарт 3. Заклад освіти проводить навчання своїх працівників з питань захисту здобувачів освіти від насильства та надання їм допомоги в небезпечних ситуаціях.
Виконання вимог стандарту 3 означає:
- Усі працівники закладу, включно зі стажерами та практикантами, ознайомлені зі Стратегією.
- Усі працівники закладу знають, як розпізнати чинники ризику й ознаки насильства проти учнів, а також правові аспекти захисту учнів.
- Працівники закладу мають доступ до інформації про можливість отримання допомоги у випадках, коли підозрюється застосування насильства проти здобувачів освіти, разом із контактними даними місцевих установ, які працюють в області захисту учнів і надають допомогу в надзвичайних ситуаціях (поліція, суд із сімейних питань, кризовий центр, центр соціальних послуг, медичні центри тощо).
Стандарт 4. Заклад освіти проводить навчання батьків з питань виховання без застосування насильства та захисту учнів від насильства. Виконання вимог стандарту 4 означає:
1.У закладі освіти є дошка оголошень для батьків з корисною інформацію з таких питань:
- виховання учнів без застосування насильства;
- захист учнів від насильства та зловживань, загрози для учнів у мережі Інтернет;
- можливості для вдосконалення навичок виховання;
- контактні дані установ, які надають допомогу в складних ситуаціях. 2.Усі батьки ознайомилися зі Стратегією, затвердженою в закладі.
Показники виконання вимог стандарту:
- дошка оголошень для батьків, де розміщується корисна інформація;
- кількість батьків, ознайомлених зі Стратегією, затвердженою в закладі. Стандарт 5. У закладі здобувачів освіти навчають, які права вони мають і як вони можуть захистити себе від насильства.
Виконання вимог стандарту 5 означає:
- У закладі організовано заняття з питань прав здобувачів освіти та захисту від насильства і зловживань (також у мережі Інтернет).
- Здоувачі освіти знають, до кого вони мають звертатися за порадами та допомогою у випадках насильства і зловживань.
- У закладі є навчальні матеріали для учнів (книги, брошури, листівки) з питань прав студента, захисту від ризиків насильства та зловживань, правил безпечної поведінки в мережі Інтернет.
- Діти мають доступ до інформації про права здобувачів освіти та можливості отримання допомоги в складних ситуаціях, зокрема про безкоштовні гарячі лінії для молоді.
Показники виконання вимог стандарту:
- кількість навчених здобувачів освіти;
- кількість занять у річному розкладі занять класу;
- у доступних для учнів зонах на видному місці розташовано інформацію про безкоштовні гарячі лінії для молоді разом з порадами, як отримати допомогу у випадках насильства.
Стандарт 6. Заклад освіти проводить моніторинг своєї діяльності та регулярно перевіряє її на відповідність прийнятим стандартам захисту студентів.
Виконання вимог стандарту 6 означає:
- Прийняті правила та процедури для захисту здобувачів освіти переглядаються щонайменше один раз на рік.
- У рамках проведення контролю за дотриманням правил і процедур для захисту здобувачів освіти у закладі проводяться консультації з студентами та їхніми батьками (опікунами).
Показник виконання вимог стандарту є те, що щорічно готується внутрішній звіт про виконання в закладі Стратегії.
Додаток 2
АНКЕТА «МОНІТОРИНГ ДОТРИМАННЯ ПОЛОЖЕНЬ КБОС»
Запитання анкети |
так |
ні |
1. Чи знаєте Ви правила та положення КБОС? |
□ |
□ |
2. Чи знайомі Ви з процедурою дій, коли є підозра на існування загрози для безпеки учнів? |
□ |
□ |
3. Чи знаєте Ви, як реагувати на загрозу безпеці Здобувачам освіти? |
□ |
□ |
4. Чи помітили Ви будь-які порушення положень Кодексу безпечного освітнього середовища іншими працівниками Вашого закладу? |
□ |
□ |
5. Чи є у Вас зауваження або пропозиції (зокрема, щодо внесення змін) стосовно Кодексу безпечного освітнього середовища? |
□ |
□ |
СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Контрольний список
Дії (ризики) |
Відповідальні |
Інформація про виконання |
1.Вивчення психічних станів особистості здобувачів освіти (за Айзенком) |
Практичний психолог |
|
2.Вивчення типу темпераменту здобувачів освіти |
Практичний психолог |
|
3.Вивчення міжособистісних стосунків учнів у класах за методикою «Соціометрія» |
Практичний психолог |
|
4.Діагностичне дослідження особистості за тестом Е. Вартегга |
Практичний психолог |
|
5.Проведення анкетування на визначення рівня толерантності |
Практичний психолог |
|
6.Проведення анкетування на визначення комунікативної компетентності |
Практичний психолог |
|
7.Методика Киричука «Діагностика вад особистісного розвитку» (ДВОР) |
Практичний психолог |
|
8.Індивідуальне та групове консультування учнів, щодо полегшення процесу адаптації, профілактики страхів, тривожності та агресії |
Практичний психолог |
|
9.Консультування батьків (опікунів) щодо налагодження позитивних стосунків з дорослими дітьми |
Практичний психолог |
|
10.Консультування класних керівників стосовно профілактики «дезадаптації» учнів |
Практичний психолог |
|
11.Індивідуальне та групове консультування здобувачів освіти з питань профілактики домашнього насильства та жорстокого поводження з дітьми |
Практичний психолог |
|
12.Тренінгове заняття: «Попередження булінгу в учнівському середовищі» |
Практичний психолог |
|
13.Заняття з елементами тренінгу: «Попередження насильства та булінгу у дитячому середовищі» |
Практичний психолог |
|
14.Упровадження тренінгового курсу, розробленого в межах Програми МОН України/ АПН України/ ПРООН в Україні/ ЮНЕЙДС, «Сприяння просвітницькій роботі «рівний – рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». |
Практичний психолог |
|
15.Проведення тренінгових занять з метою допомоги в адаптації 1 та 5 класників за темами: «Спілкуємось й діємо» |
Практичний психолог |
|
16.Проведення виховних годин за темами: «Здоров’я та здоровий спосіб життя». |
Практичний психолог |
|
17.Проведення виховних годин за темами: «Прояви турботу і обачливість». |
Практичний психолог |
|
18.Проведення виховних годин за темами: «Знаємо та реалізуємо свої права». |
Практичний психолог |
|
19.Проведення тренінгових занять на тему: «Повір у себе!». |
Практичний психолог |
|
20.Проведення просвітницьких бесід в межах питання протидії торгівлі людьми за темами: «Особиста гідність», «Безпека життя», «Громадська позиція» |
Практичний психолог |
|
21.Проведення профілактичних просвітницьких бесід з пропаганди здорового способу життя |
Практичний психолог |
|
22.Проведення тренінгових занять на тему: «Вміння сказати «ні» (профілактика ризикованої поведінки)» |
Практичний психолог |
|
23.Проведення тренінгових занять на тему «Вміння приймати рішення, розвиток навичок самоконтролю – як важливі фактори ефективної взаємодії у суспільстві» |
Практичний психолог |
|
24.Проведення тренінгових занять на тему: «Розвиток комунікативних умінь та навичок майбутніх педагогів» |
Практичний психолог |
|
25.Проведення семінару-тренінгу на тему: «Первинна соціальна профілактика торгівлі людьми» в рамках «Тижня запобігання протидії торгівлі людьми» |
Практичний психолог |
|
26.Проведення тренінгових занять малими групами учнів з елементами арт-терапії з метою профілактики стресових станів, суїцидальної поведінки |
Практичний психолог |
|
27.Проведення Круглих столів на тему: «Толерантність як запорука людяності» |
Практичний психолог |
|
28.Проведення Круглого столу на тему: «Протидія та профілактика домашнього насильства у відношенні до дітей» |
Практичний психолог |
|
29.Проведення тренінгового заняття зі студентами на тему: «Партнерське спілкування» |
Практичний психолог |
|
30.Тренінгові заняття на теми: «Конфлікт як елемент людських стосунків» |
Практичний психолог |
|
Додаток 4
СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Завданням колективу Воловецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів Воловецької селищної ради Мукачівського району Закарпатської області є створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти. Це включає в себе такі компоненти:
- фізична безпека;
- психологічна безпека;
- інформаційна безпека.
Можна зазначити наступні ризики для здобувачів освіти:
- відкриття небажаного контенту;
- пошкодження вірусом інформації, що зберігається на носії;
- виведення з ладу техніки;
- порушення авторських прав;
- небезпечні знайомства;
- втрата коштів;
- отримання і використання фейкової інформації;
- виникнення ситуації кібербулінгу.
(перелік стандартних дій для виконання певної роботи)
ü
№ з/п |
Ризик |
Заходи щодо усунення ризику |
Відмітка про виконання |
1. |
Відкриття небажаного контенту |
Блокування небажаних сайтів |
На комп’ютерах встановлено програму Total Security 360 |
2. |
Пошкодження вірусом інформації, що зберігається на носії |
Використання антивірусних програм Складання угоди з надійними провайдерами |
На комп’ютерах встановлено антивірусну програму TS 360 |
3. |
Виведення з ладу техніки |
Використання антивірусних програм |
На комп’ютерах встановлено антивірусну програму TS 360 |
4. |
Порушення авторських прав |
Ознайомлення з основними положеннями «авторського права» та заходами щодо його дотримання |
Проведення на заняттях із інформатичних дисциплін бесід про необхідність ознайомлення з основними положеннями «авторського права» та обов’язкового їх дотримання при виконанні практичних робіт або створенні конкурсних робіт |
5. |
Небезпечні знайомства |
Ознайомлення з правилами спілкування в Інтернеті, ведення власних сайтів, блогів та сторінок в соціальних мережах |
Проведення на заняттях із інформатичних дисциплін бесід щодо правил ведення власних сайтів, блогів та сторінок в соціальних мережах. Виконання учнями практичних робіт із ознайомлення з правилами спілкування електронною поштою, в чатах, на форумах тощо |
6. |
Втрата коштів |
Дотримання правил користування банківськими картами та рахунками |
Проведення на виховних годинах ознайомчих бесід щодо користування банківськими картами та здійснення фінансових операцій онлайн |
7. |
Отримання і використання фейкової інформації |
Блокування небажаних сайтів. Навчання умінню здійснювати критичний аналіз матеріалів. Пропонування учням пройти курс «Основи інформаційної безпеки», розміщений на платформі масових відкритих онлайн- курсів Prometheus |
На комп’ютерах встановлено програму Total Security 360 Виконання студентами практичних робіт на заняттях із інформативних дисциплін щодо критичного аналізу матеріалів, знайдених у мережі Інтернет. Ознайомлення їх із порадами щодо визначення фейкової інформації Проходження учнями (за бажанням) курсу «Основи інформаційної безпеки», розміщеного на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus |
8. |
Потрапляння приватної інформації до зловмисників |
Проведення різноманітних заходів, присвячених безпечному поводженню в Інтернеті |
Проведення на заняттях із інформативних дисциплін бесід щодо безпечного поводження в Інтернеті. Проведення веб-квестів із теми «Безпечний Інтернет». Залучення студентів до участі у заходах, що проводяться «Центром кращого Інтернету» до «Дня безпечного Інтернету» |
9. |
Виникнення ситуації кібербулінгу |
Пропонування здобувачам освіти пройти курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти», розміщений на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus |
Проходження учнями (за бажанням) курсу «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти», розміщеного на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus |
Додаток 5
СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Завданням колективу Веселобалківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів є створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, заснованого на демократичних цінностях.
Психологічна безпека освітнього процесу – це стан захищеності всіх учасників освітнього процесу від загроз його гідності, душевного благополуччя, позитивного світосприйняття. Освітнє середовище включає якісні та кількісні характеристики, що інтегровані між собою та створюють потенціал для самоосвіти, саморозвитку та самовдосконалення майбутніх фахівців. Це включає в себе такі компоненти:
- фізична безпека;
- психологічна безпека;
- інформаційна безпека.
Можна зазначити наступні ризики для учнів:
- Поява складних ситуацій у міжособистісному спілкуванні (конфлікти з батьками, друзями, викладачами);
- Формування мовної свідомості;
- Непорозуміння з оточенням;
- Прояви психологічного, емоційного, сексуального та економічного видів насильства (ігнорування, приниження, погрози тощо);
- Дія несприятливих чинників, пов’язаних із навчанням;
- Забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами;
- Недостатнє забезпечення матеріально-технічної бази;
- Низька активність учнів і педагогів у житті навчального закладу;
- Участь здобувачів у житті навчального закладу;
- Надзвичайні ситуації;
- Академічна доброчесність.
Контрольний список
(перелік стандартних дій для виконання певної роботи)
№
з/ п |
Ризик |
Заходи щодо усунення ризику |
Відмітка про виконання |
1 |
Поява складних ситуацій у міжособистісному спілкуванні (конфлікти з батьками, друзями, викладачами) |
Сприяння гуманізації взаємин учнів, і розвиток, у процесі спілкування, таких моральних якостей, як чесність, порядність, справедливість, совість, любов та повага, врахування людської гідності, визнання особистих чеснот індивіда та його належність до певної спільноти, що сприяє встановленню контакту, взаємодії в цілому. Створення сприятливих умов для відкритого і націленого на продуктивний діалог спілкування, на співробітництво і згоду, яке ґрунтуватиметься на врахуванні моральних норм і принципів справедливості, рівноправності, доброзичливості, ввічливості тощо. Виховування толерантності, поважливого ставлення до |
Зустрічі і взаємодія учнів, вчителів, батьків із запрошеними фахівцями. Заходи за участі адміністрації, класних керівників, психологічної служби, учнівського самоврядування тощо |
співрозмовників, опонентів по спілкуванню |
|||
2. |
Формування мовної свідомості |
Виховання у здобувачів освіти мовної свідомості – усвідомлення мови свого народу, держави як складової загальнолюдських цінностей можна забезпечити методами різнобічного впливу на почуття (бесіда, дискусія, власний приклад викладача). Досконале володіння мовою стає важливим |
Проведення лекцій, семінарів, тренінгів, спрямованих на вирішення проблем |
|
|
компонентом професіограми фахівців різного профілю. Адже повний вияв професійних обдарувань індивіда відбувається саме засобами мовлення. У такий спосіб особа може реалізувати себе в різних життєвих ролях, скоригувати хід міжособистісного спілкування, що забезпечує ефективну взаємодію у середовищі виробничого колективу. У зв’язку з цим особливої актуальності набуває проблема виховання у мовця, що усвідомлено творчо користується мовою як засобом самотворення, самоствердження і самовираження,загальнолюдських ціннісних орієнтирів, оскільки сьогодні культура і мова виявилися об’єднаними в царині духовних цінностей кожної людини і всього суспільства. |
|
3. |
Непорозуміння з оточенням |
-Створення атмосфери довіри; -Відчуття приналежності до академічної спільноти; -Участі у прийнятті рішень; -Урахування етнокультурних та загальнолюдських цінностей у побудові гуманістичного освітнього середовища |
Проведення лекцій, семінарів, тренінгів, спрямованих на вирішення проблем |
4. |
Прояви психологічного, емоційного, сексуального та економічного видів насильства (ігнорування, приниження, погрози тощо) |
Створення системи заходів, що здійснюються адміністрацією навчального закладу, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, а також громадянами України, що спрямовані на підвищення рівня |
Проведення лекцій, тренінгів, семінарів за участю керівництва, класних керівників, гостей (адміністрації навчального закладу, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, |
|
|
обізнаності суспільства щодо форм, причин і наслідків різних видів насильства, формування нетерпимого ставлення до насильницької моделі поведінки у приватних стосунках, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, викорінення дискримінаційних уявлень про соціальні ролі та обов’язки жінок і чоловіків, а також будь-яких звичаїв і традицій, що на них ґрунтуються. Створення виховного простору, що формує особистість, середовища, вільного від проявів психологічного насильства у взаємодії людей, що сприяє задоволенню основних потреб в особистісно-довірливому спілкуванні, що створює референтну значимість середовища і, як наслідок, забезпечує психологічну захищеність її учасників. Створення ненасильницького розвиваючого середовища в контексті проблем забезпечення безпеки особистості |
підприємства, установи та організації, психологічні, соціальні та медичні служби Національна поліція України) |
5. |
Дія несприятливих чинників, пов’язаних із навчанням |
Забезпечення соціально - педагогічної підтримки учнів:
-сприяння самореалізації особистості дитини відповідно до створеного ним ідеалу людини;
-конфіденційність у індивідуальній роботі зі здобувачами освіти;
забезпечення реалізації студентами своїх можливостей, як у освітньому процесі, так і повсякденному житті через їх власний вибір. |
Діють відкриті лабораторії, гуртки, майстерні у різних галузях науки і технологій. Організовуються міні- конференції, аналізуються педагогічні ситуації, організація виконання творчих завдань, ігри тощо. |
6. |
Забезпечення освітнього процесу педагогічними кадрами |
Забезпечення психології здоров’я. У рамках концепції національної безпеки країни, психологічна безпека вчителів розглядається як захищеність їх життя, здоров’я, прав і свобод, честі та гідності; психологічна безпека освітнього середовища – як пряме продовження психологічної безпеки особистості, а також як захист громадського порядку та спокою, духовних цінностей, прав і свобод навчальних |
Підбір педагогічних кадрів до навчального закладу здійснюється згідно з чинним законодавством, нормативними та розпорядчими документами. Створення програми щодо сприяння професійного розвитку вчителів; Підвищення рівня |
|
|
закладів та їх нормальної діяльності |
професійної майстерності шляхом: самоосвіти, курсової перепідготовки, участь у конференціях різних рівнів, підвищення фахового рівня шляхом участі у тренінгах, круглих столах, вебінарах, навчанні на освітніх платформах, стажування в країнах ЄС; |
7. |
Недостатнє забезпечення матеріально- технічної бази |
Забезпечення розмаїттям джерел якісної інформації та освітнього високоякісного цифрового контенту та послуг для учнів, спеціально розроблених для здобувачів освіти, легкого для знаходження та розуміння, наданого зрозумілою мовою та адаптованих до їх вікових особливостей, запитів та інтересів. Доступ до служб охорони здоров’я і харчування |
Створено освітній простір, що забезпечений сучасними технологічними засобами та навчально- методичними матеріалами для активного навчання учнів з урахуванням особливостей їхнього фаху. Подвір’я навчального закладу і навколишня територія є безпечними для життя і здоров’я учнів; створено належні санітарно- гігієнічні умови, належний рівень пожежної та електричної безпеки; Навчальний заклад забезпечений доступом до якісного збалансованого харчування, майданчики для занять фізичною культурою, пункту надання першої домедичної допомоги; |
8. |
Низька активність учнів і педагогів |
-ознайомитися з видами діяльності, особливо значимими для учня, та надавати можливість самореалізовуватися через них; -створювати сприятливий морально-психологічний клімат у колективі; -навчальні програми з дисциплін мають включати в себе розгляд таких тем, які б спонукали учнів до саморозвитку та самореалізації; |
Впровадження технології педагогічної підтримки, що здійснюватися всім педагогічним колективом навчального закладу |
9. |
Участь здобувачів освіти у житті навчального закладу |
Учнівське самоврядування – це гнучка динамічна система, що ґрунтується на поєднанні адміністративних і суспільних учнівських інституцій (старостат, голова учнівського самоврядування тощо). Органи самоврядування розраховані на широке залучення членів учнівського колективу до вирішення питань його життєдіяльності. Підвищення ролі учнівського самоврядування є відображенням процесу гуманізації і демократизації суспільства загалом і системи середньої освіти зокрема. Участь студентів в органах учнівського самоврядування - важливий засіб формування громадянської свідомості, соціальної активності, відповідальності та ін. |
|
10. |
Надзвичайні ситуації |
Забезпечується навчання працівників і учнів з безпеки поводження з вибухонебезпечними та підозрілими речовинами (цивільний захист). Проводяться практичні тренування щодо злагоджених дій в екстремальних і надзвичайних ситуаціях. |
Створена та функціонує комісія з питань надзвичайних ситуацій |
11. |
Академічна доброчесність |
Удосконалення правових механізмів реалізації конституційного права громадян на рівний доступ до якісної освіти на всіх рівнях. Створення умов для здобуття освіти особи упродовж життя (запровадження таких видів освіти як формальної, неформальної та інформальної); удосконалення нормативно - правової бази освіти, у тому числі розроблення новітніх програм, зорієнтовних на модернізацію системи перепідготовки, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних, працівників і керівників навчальних закладів тощо |
Розроблений Кодекс академічної доброчесності та функціонує комісія з питань етики та академічної доброчесності |
Додаток 6
ПОРЯДОК ВРЕГУЛЮВАННЯ ВИПАДКІВ, ПОВ’ЯЗАНИХ ІЗ СЕКСУАЛЬНИМИ ДОМАГАННЯМИ І ДИСКРИМІНАЦІЄЮ
Якщо особа, яка працює або навчається у Воловецькому ЗЗС І-ІІІ ступенів, вважає, що щодо неї було здійснено дискримінацію, зокрема за ознакою статі, утиск або сексуальні домагання, вона може подати скаргу.
Реалізація зазначеного права не може бути підставою для упередженого ставлення, а також не може спричиняти жодних негативних наслідків для особи, яка скористалася таким правом, та інших осіб.
У випадку наявності ознак дисциплінарного порушення наказом по школі створюється тимчасова комісія, до складу якої можуть входити директор навчального закладу, представник профспілки, представники соціально-психологічної служби, представники учнівського самоврядування тощо.
Скарга подається до тимчасової школи, у письмовій формі (в електронному або паперовому вигляді) і повинна містити опис порушення права особи, зазначення моменту (часу), коли відбулося порушення, факти і можливі докази, що підтверджують скаргу.
Після отримання скарги комісія організовує зустріч з особою, яка подала скаргу, та розпитує уточнюючі та додаткові деталі, пов’язані із дискримінацією чи сексуальним домаганням, зокрема дата, місце, час, особи, залучені до ситуації, свідки тощо та пропонує спосіб вирішення ситуації щодо дискримінації або сексуального домагання.
Комісія в межах процедури після отримання скарги обов’язково інформує керівництво навчального закладу та за дорученням адміністрації здійснює перевірку в рамках чинного законодавства.